رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماسه انتخابات اخیر در کشور، حاکی از هوشیاری و درایت سیاسی بالای مردم و وقوف کامل آنان، به شرایط کشور و به حق و حقوق خود و پاسخ نه به انحصارگرایی بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار اعضای بنیاد توسعه خوزستان مرکب از جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی و دانشگاهی و بخش خصوصی این استان با بیان این مطلب افزود: اگر حماسه انتخابات اخیر ریاست جمهوری به خوبی تجزیه و تحلیل شود، نشان می‌دهد که مردم برخلاف انتظار گروه‌های افراطی، در حرکتی منطقی و مبتنی بر درک و فهم بالای سیاسی، با انتخاب مشی اعتدال و عقلانیت، علاوه بر نشان دادن وفاداری و علاقه خود به نظام اسلامی، مسیر حرکت آینده کشور را نیز ترسیم کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خوزستان را یکی از استان‌های کم‌نظیر از لحاظ ظرفیت‌های گوناگون کشور ذکر کرد و گفت: به‌رغم مقاومت‌های جانانه مردم این استان در دوران مقدس، متأسفانه هنوز از ظرفیت‌ها و منابع خوب این استان، استفاده مناسب نشده و حتی از ظرفیت‌های نقد شده در این استان نیز به نحو مطلوب به نفع خود استان و کل کشور، بهره‌برداری بهینه نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان با توجه به ضرورت و اهمیت تقویت تحزب و تشکّل در کشور گفت: در دوران مبارزه با طاغوت، هرچند آمادگی و اعتقاد برای تشکیل حزب وجود داشت، ولی امام(ره) بنا به دلایلی که در آن شرایط منطقی بود، اجازه تأسیس حزب را نمی‌دادند، ولی به محض پیروزی انقلاب اسلامی، پیشنهاد تأسیس حزب توسط بنده به امام(ره) داده شد و با اذن و کمک ایشان حزب جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خواست حاضران برای تقویت تحزّب با اشاره به آثار بسیار مثبت حزب جمهوری اسلامی برای کشور در آن مقطع زمانی گفت: احزاب فعال و قوی ضربه‌گیر نظام هستند.

ایشان افزود: در صورتی که فعالیت‌های سیاسی در قالب احزاب صورت بپذیرد، این احزاب هستند که باید در قبال عملکرد خوب یا بد خود به مردم پاسخگو باشند و در این صورت ضعف مدیران و سوءعملکردها به پای نظام نوشته نمی‌شود. در این دیدار جمعی از حاضران با تبریک حماسه انتخابات اخیر ریاست جمهوری، دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد مشکلات و مسائل استان خوزستان و ملّی را ارائه کردند.

منبع:  آفتاب

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا